Monday, March 2, 2015

Geeta Chapter 8


भागवत गीता अध्याय ८

अर्जुन उवाच-
किं तद्ब्रह्म किमध्यात्मं किं कर्म पुरुषोत्तम।
अधिभूतं च किं प्रोक्तमधिदैवं किमुच्यते।।१।।

अर्जनले बिन्ति गरे
(हे पुरुषोत्तम, ब्रह्म के हो? अध्यात्म के हो? कर्म के हो? अधिभूत तथा अधिदेवत कसलाई भन्ने गरिन्छ?)

अधियज्ञ: कथं कोSत्र देहेSस्मिन्मधुसूदन।
प्रयाणकाले च कथं ज्ञेयोSसि नियतात्मभि:।।२।।

(हे मधुसूदन, अधियज्ञको हुन? अधियज्ञ देहमा कसरी स्थित हुन्छन्? संयमित चित्त भएका पुरुषहरुलाई उनीहरुको मृत्युको समयमा अधियज्ञ कसरी ज्ञात हुन्छन?

श्रीभगवानुवाच-
अक्षरं ब्रह्म परमं स्वभावोSध्यात्मुच्यते।
भूतभावोद्भवकरो विसर्ग: कर्मसंज्ञित:।।३।।

भगवान श्रीकृष्णबाट आज्ञा भयो
(सँधै विद्यमान, कहिले नष्ट नहुने परमतत्व जीव ब्रह्म हो। परम तत्वको अनादि प्रकृति आध्यात्म हो। जीवहरुको भौतिक शरीरको विकाससँग सम्बन्धित कार्य नै कर्म हो।)

अधिभूतं क्षरो भाव: पुरुषाश्र्चाधिदैवतम्।
अधियज्ञोSहमेवात्र देहे देहभृतां वर।।४।।

(हे देहधारीमा सर्वश्रेष्ठ अर्जुन, निरन्तर परिवर्तन भइरहने भौतिक प्रकृति अर्थात सबै नाशवान वस्तुहरु अधिभूत हुन्। इश्वरको सर्वव्यापी रुप अर्थात देवताहरु जस्तै सूर्य, चन्द्र अधिदेव हुन र म, महा ईश्वर, जो प्रत्येक जीवधारीको शरीरमा परमात्माको रुपमा छु, अधियज्ञ हो।)

अन्तकाले च मामेव स्मरन्मुक्त्वा कलेवरम्।
य: प्रयाति स मद्भावं याति नास्त्यत्र संशय:।।५।।

(जसले अन्त्यकालमा पनि मेरो नै स्मरण गरेर देह त्याग गरेर जान्छ त्यो मेरो स्वरुपमा प्राप्त हुन्छ। यो निश्चित छ, यसमा शंसय गर्नु पर्दैन।)

यं यं वापि स्मरन्भावं त्यजत्यन्ते कलेवरम्।
तंम तमेवैति कौन्तेय सदा तद्भावभवित:।।६।।

(हे कौन्तेय, मनुष्यले आफ्नो अन्त्यकालमा देहत्याग गर्दा जुन जुन भाव स्मरण गर्दछ, त्यो त्यो भाव स्मरण गरेको हुनाले ऊ त्येही त्येही भावमा प्राप्त हुन्छ।)

तस्मात्सर्वेषु कालेषु मामनुस्मर युध्य च।
मय्यार्पितमनोबुद्धिर्मामेवैष्यस्यसंशयम्।।७।।

(त्यसकारण प्रत्येक पल मेरो स्मरण गर्दै युद्ध गर। मन र बुद्धिलाई निरन्तर ममा अपर्ण गरेकोले निश्चय पनि ममा प्राप्त हुने छौ।) 

अभ्यासयोगयुक्तेन चेतसा नान्यगामिना।
परमं पुरुषं दिव्यं यति पार्थानुचिन्तयन्।।८।।

(हे पार्थ, अभ्यास योगले युक्त भइ चित्तलाई अन्यत्र कतै जान नदिएर निरन्तर अभ्यास गर्ने पुरुष परम दिव्य पुरुषमा मिल्दछ। अर्थात परमेश्वरमा मिल्दछ।)

कविं पुराणमनुशासितार मणोरणीयांसमनुस्मरेद्ध:।
सर्वस्य धातारमचिन्त्यरुप मदित्यवर्ण तमस: परस्तात्।।९।।

(जसले सर्वज्ञ, पुरातन, सबैका नियन्ता, अणु भन्दा पनि सानो, सबैका विधाता, अचिन्त्य-समझ भन्दा बाहिर, सूर्य जस्तो अति प्रकाशित, प्रकृति भन्दा पनि पुरानो पुरुषलाई मृत्यु कालमा स्मरण गर्दछ उसले त्यै दुव्य पुरुषलाई प्राप्त गर्दछ।)

प्रणयकाले मनसाचलेन भक्त्या युक्तो योगबलेन चैव।
भ्रुवोर्मध्ये प्राणमावेश्य सम्यक् स तं परं पुरुषमुपैति दिव्यम्।।१०।।

(जसले भक्तियुक्त भइ अन्त्यकालमा पनि योगबलले भृकुटीका मध्यमा प्राणलाई राख्दै निश्चल मनले स्मरण गर्दछ त्यो परम पुरुषमा प्राप्त हुन्छ।)

यदक्षरं वेदविदो वदन्ति विशन्ति यद्यतयो वीतरागा:।
यदिच्छन्तो ब्रह्मचर्य चरन्ति तत्ते पदं संग्रहेण प्रवक्ष्ये।।११।।

(वेद जान्ने पंडितहरु जसलाई ओंकार- अविनाशी भन्दछन्, आशक्ति नभएका सन्यासीहरु जसमा प्रविष्ट गर्दछन् र जसलाई प्राप्त गर्ने इच्छाले ब्रह्मचारीहरु ब्रह्मचर्यको पालना गर्दछन् तिमीलाई म त्यस प्राप्त गरिने वस्तुको बारेमा भन्छु।) 

सर्वद्वाराणि संयम्य मनो हृदि निरुध्य च।
मूर्ध्न्याधायात्मन: प्राणमास्थितो योगधारणाम्।१२।।

(सम्पूर्ण इन्द्रियहरुको द्वारलाई संयमित गरेर मनलाई स्थिर गर्दै आफ्नो प्राणलाई लगरे योग अभ्यासमा स्थित भइ-)

ओकित्येकाक्षरं ब्रह्म व्याहरन्मामनुस्मरन्।
य: प्रयति त्यजन्देहं स यति परमां गतिम्।।१३।।

(ओंम, यो एक अक्षर भएको ब्रह्म वाचक शब्दको उच्चारण गर्दा गर्दे तथा मलाई ध्यान गर्दा गर्दै जसले देह त्याग गर्दछ त्यसले परम गति प्राप्त गर्दछ।)

अनन्यचेता: सततं यो मां स्मरति नित्यश:
तस्याहं सुलभ: पार्थ नित्ययुक्तस्य योगिन:।।१४।।

(हे पार्थ, जसले अन्य कुनै पनि भावनामा मन नलाएर केवल मेरो मात्र प्रति दिन दिनरन्तर स्मरण गर्दछ त्यस नित्ययुक्त योगीका लागि मेरो प्राप्ति सुलभ छ।)

मामुपेत्य पुनर्जन्म दु:खालयमशाश्र्वतम्।
नाप्नुवन्ति महात्मान: संसिद्धिं परमां गता:।।१५।।

(महात्माहरु ममा प्राप्त भएर दु:खको आश्रय रहेको अन्तहीन जन्मको चक्रमा फेरि पर्नु पर्दैन किनभने तिनले परम सिद्धि प्राप्त गरेका हुन्छन्।) 

आब्रह्मभुवनाल्लोका: पुनरावर्तिनोSर्जुन।
मामुपेत्य तु कौन्तेय पनर्जन्म न विद्यते।।१६।।

(हे कौन्तेय, ब्रह्मलोक बाहेक अन्य सबै लोकहरुमा पुनरावर्तन गर्नेहरु छन् अर्थात ती लोकमा हुनेहरुले फेरि फेरि जन्म लिनु पर्दछ तर ममा प्राप्त भए पछि भने फेरि जन्म लिनु पर्दैन।)

सहस्त्रयुगपर्यन्तमहर्यद्ब्रह्मणो विदु:।
रात्रिं युगसहसत्रान्तां तेSहोरात्रविदो जना:।।१७।।

(जुन योगीले ब्रह्माको एक रात बराबर एक हजार चौघडी हुन्छ र त्यसै गरी एक दिन बराबर एक हजार चौघडी हुन्छ भनी थाहा पाउँदछ उसले अहोरात्र- रात दिनको तत्वलाई जान्दछ।)

(नोट: ब्रह्माको एक रात बराबर यस पृथ्वीमा ४ सय ३२ करोड रात र त्यसै गरी ब्रह्माको एक दिन बराबर पृथ्वीमा ४ सय ३२ करोड दिन हुन्छ।)

अवयक्ताद्वयक्तय: सर्वा: प्रभवन्त्यहरागमे।
रात्र्यागमे प्रलीयन्ते तत्रैवाव्यक्तसंज्ञके।।१८।।

(सबै प्राणीहरु ब्रह्माको दिनको उपस्थिति भएपछि अव्यक्त कारणस्वरुपबाट प्रकट हुन्छन् र तत् पश्चात रातको उपस्थिति भएपछि त्यही अव्यक्त कारणस्वरुपमा लिन हुन्छन्।)

(नोट: ब्रह्माको दिनको प्रारम्भमा सम्पूर्ण जीवधारीहरु अप्रकटको स्थितिबाट प्रकट हुन्छन र त्यसपछि जब रात हुन्छ ती सम्पूर्ण जीवधारीहरु पुन अप्रकटको स्थितिमला बिलुप्त हुन्छन्।)

भूतग्राम: स एवायं भूत्वा भूत्वा प्रलीयते।
रात्र्यागमेSवश: पार्थ प्रभवत्यहरागमे।।१९।।

(हे पार्थ, त्येही जीव समूह बार बार उत्पन्न भएर रात्रीको आगमनमा लिन हुन्छ र पुन: दिवाकालमा नियमको अधीन भएर प्रकट हुन्छ।) 
       
परस्तस्मात्तु भावोSन्योSव्यक्तोSव्यक्तात्सनातन:
य: स सर्वेषु भूतेषु नश्यत्सु न विनश्यति।।२०।।

(तर त्यस अव्यक्त भाव भन्दा पनि श्रेष्ठ तथा अनादि विलिक्षण अव्यक्त भाव छ जुन सम्पूर्ण प्राणीहरुको नाश हुँदा पनि नाश हुँदैन।)

अव्यक्तोSक्षर इत्युक्तस्तमाहु: परमां गतिम्।
यं प्राप्य न निवर्तन्ते तद्धाम परमं मम।२१।।

(त्यस अव्यक्त भावलाई अक्षर वा परमगति भन्ने गरिन्छ जसलाई प्राप्त गरेर पुन: संसारमा आउनु पर्दैन त्यही परमगति मेरो परमधाम वा नित्य स्वरुप हो।)

पुरुष: स पर: पार्थ भक्त्या लभ्यस्तव्नन्यया।
यस्यानत: स्थानि भूतानि येन सर्वमिदं ततम्।।२२।।

(तर हे पार्थ, जसको अन्तरगत सम्पूर्ण प्राणीहरु छन् र जो यो सम्पूर्ण संसारमा व्याप्त छन त्यो परम पुरुष केवल अनन्य भक्तिले प्राप्त गर्ने योग्य छन्।)

यत्र काले त्वनावृत्तिमावृत्तिं चैव योगिन:।
प्रयाता यान्ति तं कालं वक्ष्यामि भरतर्षभ।।२३।।

(हे भरतर्षभ, म अब तिमीलाई ती विभिन्न समयहरुको बारेमा वर्णनन् गर्नेछु जुन समयमा योगीहरु यो संसारबाट देह त्यागेर गएपछि यो संसारमा पुन: आउने वा नआउने गर्छन्।)

अग्निर्ज्योतिरह: शुक्ल: षण्मासा उत्तरायणम्।
तत्र प्रयाता गच्छन्ति ब्रह्म ब्रह्मविदो जना:।।२४।।

(ज्योति, अग्नि, शुभदिन, शुक्लपक्ष, उत्तरायणकालको छ महिनामा मृत्यु हुने ब्रह्मवेत्ता योगीहरु ब्रह्ममा प्राप्त हुन्छन्।)

धूमो रात्रिस्तथा कृष्ण षण्मासा दक्षिणायनम्।
तत्र चान्द्रमसं ज्योतिर्योगी प्राप्य निवर्तते।।२५।।

(धूम रात्री, कृष्णपक्ष, छ महिना रुप दक्षिणायन काल, यिनका देवताहरुको मार्ग जाने योगीहरुले        चन्द्र ज्योति स्वरुप स्वर्ग प्राप्त गर्छन, त्यहाँ बस्छन बसिसके पछि फेरि यो संसारमा आउँछन्।

शुक्लकृष्णे गती ह्येते जगत: शाश्र्वते मते।
एकया यात्यनावृत्तिमन्ययावर्तते पुन:।।२६।।

(वेदका अनुसार यस संसारबाट जाने शुक्ल र कृष्ण गरी  दुई मार्गहरु छन्। शुक्ल मार्गबाट जानेले मोक्ष पाउँछ र उसले यो संसारमा पुन: फर्किनु पर्दैन भने कृष्ण मार्गाट जानेले फर्किनु पर्दछ।)

नैते सृति पार्थ ज्ञानन्योगी मुह्यति कश्र्चन।
तस्मात्सर्वेषु कालेषु योगयुक्तो भवार्जुन।।२७।।

(हे पार्थ, यी दुबै मार्गहरुलाई अवगत गरेर कुनै पनि योगी मोहित हुँदैन। त्यसकारण हे अर्जुन, नित्य योगमय होउ।)

वेदेषु यज्ञेषु तप:सु चैव
दानेषु यत्पुण्यफलं प्रदिष्टम्।
अत्येति तत्सर्वमिदं विदित्वा
योगी परं स्थानमुपैति चाSSध्यम्।।२८।।

(भक्ति योगीले मैले भनेको तथ्य अवगत गरेर वेद, यज्ञ, तप तथा दानबाट प्राप्त हुने भनिएका पुन्य फलहरु नि:सन्देह ग्रहण नगर्दै अप्राकृत नित्य स्थान वा परम पदमा प्राप्त हुन्छ।)

आठौ अध्यायको व्याख्या

यस आठौ अध्यायमा मुख्य गरी दुई महत्वपूर्ण पक्षहरूमाथि प्रकाश पारिएको छ। पहिलो पक्ष हो मानव समुदायलाई असल कार्य गर्न प्रेरति गर्नु र अर्को पक्ष हो विभिन्न शब्दहरूको अर्थ खुलाउनु।

यस अध्यायमा अर्जुनद्वारा राखिएका प्रश्नहरू, “हे पुरुषोत्तम, ब्रह्म के हो? अध्यात्म के हो? कर्म के हो? अधिभूत तथा अधिदेवत कसलाई भन्ने गरिन्छ? हे मधुसूदन, अधियज्ञको हुन? अधियज्ञ देहमा कसरी स्थित हुन्छन्? संयमित चित्त भएका पुरुषहरूलाई उनीहरूको मृत्युको समयमा अधियज्ञ कसरी ज्ञात हुन्छ?” अर्जुनदवारा राखिएका ती प्रश्नहरूको उत्तरम भगवान् श्रीकृष्ण भन्नु हुन्छ, “सँधै विद्यमान, कहिले नष्ट नहुने परमतत्व जीव ब्रह्म हो। परम तत्वको अनादि प्रकृति आध्यात्म हो। जीवहरूको भौतिक शरीरको विकाससँग सम्बन्धित कार्य नै कर्म हो। हे देहधारीमा सर्वश्रेष्ठ अर्जुन, निरन्तर परिवर्तन भइरहने भौतिक प्रकृति अर्थात सबै नाशवान वस्तुहरू अधिभूत हुन। ईश्वरको सर्वव्यापी रुप अर्थात देवताहरू जस्तै सूर्य, चन्द्र अधिदेव हुन र म, महाईश्वर, जो प्रत्येक जीवधारीको शरीरमा परमात्माको रुपमा छु, अधियज्ञ हो।

यस सृष्टिमा दुई तत्वहरू छन्। अनादि, जसको न त जन्म भएको हो न मृत्यु नै हुन्छ। चन्द्रमा, सूर्य, पृथ्वी, आकाश इत्यादि अनादि हुन। पशु, पक्षी, जलचर, वृक्ष, वनस्पति इत्यादि आदि हुन। आदि तत्वहरूको प्रारम्भ पनि हुन्छ र अन्त पनि हुन्छ। अर्थात आदि तत्वले जन्म लिन्छ र मृत्युमा प्राप्त हुन्छ पनि। आदि तत्वहरू जीवन मृत्युको चक्रमा बाँधिएका रहन्छन। तर अनादि तत्वहरू सर्वकालीन छन्। आयुहीन र मृत्युहीन छन्। र आदि तथा अनादि तत्वहरू भन्दा माथि पनि एक तत्व छ र त्यो तत्वको रुपमा ब्रह्म रहेको छ। ब्रह्म तत्व सर्वश्रेष्ठ छ, सर्वकालीन छ र सर्वव्यापी छ। ब्रह्मतत्व परम परमेश्वरको रुप हो।

भौतिकवादी सिद्धान्तले पनि यस सृष्टिमा जड (प्राणहीन) र चेतना (प्राण) रहेको तथ्यलाई स्वीकार गर्दछ। यो सिद्धान्तले कहिले नष्ट न हुने, केवल रुप मात्र परिवर्तन हुने वस्तुहरू यो पृथ्वीमा रहेको तथ्य स्वीकार गर्दछ। यस किसिमका पदार्थहरूको अस्तित्वलाई नकार्दैन र आत्मा एक शक्ति हो भन्ने कुरामा विश्वास पनि गर्दछ। आत्मा एक शक्ति वा ऊर्जा रहेको र यो कहिले पनि नष्ट नहुने भनी भौतिकवादी चिन्तनले स्वीकार गरिसकेपछि आध्यात्मवादको विश्वास- आत्मा परमात्माको अंश हो भन्ने विश्वाससँग भौतिकवादी चिन्तन ठ्याकै मिल्न आउँछ। रह्यो अर्को, कुरा जुन आध्यात्मवादले भन्छ कि जीवन मृत्युको चक्र हुन्छ र प्राणीहरू यो जीवन मृत्युको चक्रमा बाँधिएका छन्, यो पनि सर्वाकालीन सत्य हो। यो भनाई पनि भौतिकवादी चिन्तनसँग ठ्याकै मेल खान्छ। त्यो कसरी मेल खान्छ भने भौतिकवादले पनि पदार्थ कहिले नष्ट हुँदैन भन्ने कुरामा विश्वास गर्दछ। जब यो तथ्यमा विश्वास गर्दछ भने यो पनि के मान्नु पर्ने हुन्छ भने प्राणीको शरीर यसै पृथ्वीमा रहेको पदार्थहरूबाट बनेको हो र प्राणीको मृत्यु पछि पदार्थ यसै पृथ्वीमा नै रहन्छ र ती पदार्थहरूको संयोगले नै फेरि अर्को जीव रूप को लिन्छ र त्यसमा आत्माको प्रविष्ठि हुन्छ। यसरी पदार्थको कहिले पनि नष्ट नहुने स्थितिले गर्दा जीवहरूको जीवन मृत्यको चक्र हुन्छ भन्ने कुरा मिल्न आउँछ।

यहाँ उल्लेखनीय कुरा त के छ भने हजारौं हजार वर्ष पहिले लेखिएको गीतामा पनि पदार्थ र ऊर्जा एवं यिनका प्रकृतिहरूको बारेमा विशेष र स्पष्ट किसिमले व्याखा गरिएको छ। भौतिकवादी दृष्टिकोण राख्ने व्यक्तिले यो ग्रन्थ अर्थात गीता कुनै व्यक्तिद्वारा लेखिएको हो भन्ने निष्कर्ष निकाले पनि त्यो व्यक्तिले यो मान्नु पर्ने हुन्छ कि त्यो प्रचीन युगमा पनि अणु, परमाणु, ऊर्जा, पदार्थ र तिनीहरूका प्रकृति आदि बारे विशेष किसिमले अध्ययन तथा विश्लेषण गरिएको रहेछ। तिनीहरूको बारेमा विशिष्ट ज्ञान आर्जन गरिएको रहेछ। यो स्वीकार गरे पछि भौतिकवादीहरूले पनि गीता एक महान ग्रन्थ हो भनी मान्नु पर्ने स्थिति स्वत: उत्पन्न हुन्छ। गीताको वैज्ञानिक पक्षलाई स्वीकार गर्नु पर्ने हुन्छ। 

अन्य अध्यायहरूमा झै यस अध्यायमा पनि गीताका उपदेशहरूले मानव उपयोगी एवं असल कार्यहरू गर्न विभिन्न किसिमका सर्वकालीन सत्य सन्देशहरू दिएका छन्। यस अध्यायमा भनिएको छ, “मनुष्यले आफ्नो अन्तकालमा देहत्याग गर्दा जुन जुन भाव स्मरण गर्दछ, त्यो त्यो भाव स्मरण गरेको हुनाले त्येही त्येही भावमा ऊ प्राप्त हुन्छ।” यस भनाइको आशय के हो भने असल कार्य गर्ने व्यक्तिले मृत्युको समयमा मानसिक पीडा अनुभव गर्नु पर्दैन तर कुकर्म गर्नेले व्यक्तिले मानसिक पीडा अनुभव गर्नु पर्दछ। कुकर्म गर्नेहरूलाई मृत्युको समयमा उसका आफ्ना विगतमा गरिएका कुकर्महरू मात्र स्मरण हुन्छ। हुन पनि त्यस्ता व्यक्तिहरूको स्मरणको भण्डार कुकर्मले भरिएको हुन्छ। जीवनभर कुकर्म गरेको हुनाले सम्झनाको भण्डार कुकर्मले भरिनु स्वभाविक पनि हो। तर सुकर्म गर्ने व्यक्तिको मानसिक स्थिति सुखद मात्र हुँदैन ऊ मृत्युको भयबाट पनि डराउँदैन।  

कुकर्म र सकुर्म के हो?

सुकर्म र कुकर्म दुबैको परिभाषा दिन सजिलो छैन्। व्यक्ति, परिवार, समाज एवं देशले दिने परिभाषा यसबारे फरक फरक हुन सक्छ। कुनै समाजमा विवाहपूर्व कुनै स्त्रीले कुनै पुरुषसँग शरीरिक सम्बन्ध राखेमा त्यस्तो कर्मलाई जघन्य अपराध मानेर त्यस्तो गर्ने स्त्रीलाई बोरामा राखेर धेरै व्यक्तिहरूले ढुँगाले हिर्काएर प्राण दण्ड दिने चलन छ। त्यसरी प्राण दण्डको सजाय सुनाउने, ढुँगा हान्ने कार्य गर्ने र ढुँगा हानेर निर्मम किसिमले हत्या गरिएको कार्यलाई उचित न्याय दिएको कार्य मानेर रमाउँदै हेर्नेहरुले के सुकर्म गरेको मान्ने? होइन, यो पूर्णतया कुकर्म हो। प्राण दण्ड दिने, त्यस्तो दण्डमा सहभागी हुने सबैले कुकर्म गरेका हुन। कुनै पनि व्यक्तिले कसैलाई पनि प्राण दण्ड दिन पाउँदैन। कुनै पनि बहानामा दिन पाँदैन। जसले सृजना गरेको हो केवल उसले अर्थात ईश्वरले मात्र प्राण दण्ड दिन पाउनु पर्दछ। ईश्वरका कर्ता कालले मात्र कसैलाई मृत्युमा पुर्याउने अधिकार राख्दछ।

यसैगरी कुनै व्यक्तिले अति धर्म कमाउन कुनै मन्दिरमा पुगेर आफ्नो तौल बराबर कुनै मन्दिरको प्रबन्ध समितिलाई सुन दान गरेको सुनिन्छ। त्यसरी अति पुन्य आर्जन गर्न कुनै धनी मन्दिरलाई त्यति ठूलो परिमाणमा सुन दान दिनु के सुकर्म गर्नु हो? यो कार्य पनि पटक्कै सुकर्म होइन। आफ्नो धार्मिक स्वार्थका लागि गरिएको यस किसिमको कार्यलाई कसरी सुकर्म भन्ने?

त्यस्तो हो भने सुकर्म र कुकर्म के हो त? आफ्नो स्वार्थको लागि नभएर सम्पूर्ण जीव र जगत्को हितका लागि कार्य गर्नु सुकर्म हो। गरिब एवं दिन दु:खीको सेवा गर्नु सुकर्म हो। कुनै पनि उद्देश्यका साथ गरिएको हत्या एवं हिंसा नगर्नु सुकर्म हो। अरूको शोषण गरेर धन थुपार्नु कुकर्म हो।

यस अध्यायमा केही अन्य उदेशहरु पनि अति अर्थपूर्ण छन्। जस्तै, यस अध्यायमा भनिएको छ, “जसले भक्तियुक्त भइ अन्तकालमा पनि योगबलले भृकुटीका मध्यमा प्राणलाई राख्दै निश्चल मनले ईश्वरको स्मरण गर्दछ त्यो परम पुरुषमा प्राप्त हुन्छ। महात्माहरू ममा प्राप्त भएर दु:खको आश्रय रहेको अन्तहीन जन्मको चक्रमा फेरि पर्नु पर्दैन किनभने तिनले परम सिद्धि प्राप्त गरेका हुन्छन्। ज्योति, अग्नि, शुभदिन, शुक्लपक्ष, उत्तरायणकालको छ महिनामा मृत्यु हुने ब्रह्मवेत्ता योगीहरू ब्रह्ममा प्राप्त हुन्छन्। धूम रात्री, कृष्णपक्ष, छ महिना रुप दक्षिणायन काल, यिनका देवताहरूको मार्ग जाने योगीहरूले चन्द्र ज्योति स्वरुप स्वर्ग प्राप्त गर्छन, त्यहाँ बस्छन बसिसके पछि फेरि यो संसारमा आउँछन्। वेदका अनुसार यस संसारबाट जाने शुक्ल र कृष्ण गरी  दुई मार्गहरू छन्। शुक्ल मार्गबाट जानेले मोक्ष पाउँछ र उसले यो संसारमा पुन: फर्किनु पर्दैन भने कृष्ण मार्गबाट जानेले फर्किनु पर्दछ।”

यी सबै भनाईहरूको आशय के हो भने जीवनभर सुकर्म गरेको छ भने अन्त्यकालमा अर्थात मृत्युको समयमा पनि उसले, त्यस्तो व्यक्तिले, थप पीडा भोग्नु पर्दैन। उसलाई मानसिक छटपटि हुँदैन र मृत्यु पनि स्वभाविक हुन्छ, डरलाग्दो हुँदैन। यो मनोवैज्ञानिक कुरा हो र प्रमाणित नित्य सत्य पनि हो। हुन पनि ठूला ठूला अपराधी, धोखेवाज, ठग, हत्यारा, तानाशाहरूको मृत्यु अत्यन्त पीडादायी एवं अश्वभाविक किसिमले हुन्छ। हालै, केवल केही वर्ष अगाडिको घटनामा, इराकका शासक सद्दाम हुसेन र लिबिया शासक गद्दाफीको मृत्यु अति नै डरलाग्दो एवं पीडादायी किसिमले भएको खबर प्रकाशमा आएको थियो। इराकका राष्ट्रपति सद्दाम हुसेन, जसले करिब पच्चिस वर्ष (१९७९-२००३) सम्म सत्तामा रहेर देशमा तानाशाही कायम गरेका थिए, पीडादायी किसिमले सत्ताच्युत भए। तत्कालीन इराकी सरकारले उनलाई फाँसीको सजाय दियो। तर उनले अधिकारीहरूसँग आफूलाई गोली हानी मार्न र एक योद्धाको रुपमा व्यवहार गर्न अनुरोध गरेका थिए। अधिकारीहरूले उनको अनुरोध अस्वीकार गर्दै उनलाई ३० डिसेम्बर २००६ मा फांसीमा दिएर उनको हत्या गरेका थिए। यसरी सद्दामले अस्वभाविक मृत्यु वरण गरेका थिए।

सद्दामको झै स्थिति मुअमर गद्दाफीको पनि भएको थियो। गद्दाफीले पनि लिबियामा करिब ४२ वर्ष (सन् १९६९- २०११) सम्म एक छत्र तानाशाही कायम गरेका थिए। लिबियाली जनताद्वारा गरिएको गद्दाफी विरुद्ध सशस्त्र संघर्षमा उनी सत्ताच्युत भए। त्यति मात्र होइन, आफू समातिनबाट जोगिनका लागि भागिरहँदाको अवस्थामा गद्दाफी लिबियाको मिस्राटा भन्ने स्थानको एक बिद्रोही मिलिसिया द्वारा समातिए। त्यो मिलिसियाले नै कुटी कुटी गद्दाफीको हत्या गर्यो। यस्तो भन्नेहरू धेरै छन्। तर केहीले भने गद्दाफीले प्रतिकार गर्दा उनलाई गोली लागि सो गोलीद्वारा उनको मृत्यु भएको भन्छन्। जे जसरी होस तर गद्दाफीको हत्या भयो। यसरी २० अक्टोबर २०११ मा डरलाग्दो मृत्यु वरण गरेर गद्दाफीले आफ्नो दुष्कर्मको सजाए यस पृथ्वीमा नै पाए। भगवान् श्रीकृष्णको अमृत वचन अनुरुप उनले मोक्ष पाप्त गरेरनन्। नर्कमा परे किनभने जीवनको अन्तिम समयमा घोर मानसिक पीडा भोगे।

व्यक्तिले गरेका अनेक दुष्कर्म एवं कुकर्महरूले नै पनि व्यक्तिलाई सजाय दिने हुनाले अमर गीताले सत् मार्गमा हिँड्न तथा असल चरित्र धारण गर्न मानव समुदायलाई अमूल्य ज्ञान दिएको छ। गीताले मानव समुदायलाई निष्काम कर्मयोगी हुन शिक्षा र ज्ञान दिन्छ। र प्रेरित पनि गर्छ। 




आठौ अध्याय समाप्त


No comments:

Post a Comment